Την Πέμπτη 12 Μαρτίου εγκαινιάζεται η έκθεση του ζωγράφου Απόστολου Κέντρου με τίτλο ‘’Transfigurations’’ (μεταμορφώσεις). Στη συλλογή των έργων που παρουσιάζονται, το δημιουργικό ύφος και η θεματολογία του καλλιτέχνη έχουν τα αποτυπώματα από τα πολυάριθμα ταξίδια του στην Ασία, τα οποία υπήρξαν πηγή εμπλουτισμού του έργου του, τα τελευταία δέκα χρόνια.

Μέσα από τις εξερευνήσεις του, ο ζωγράφος έχει δημιουργήσει ένα δυνατό και τελείως προσωπικό ύφος. Μοναδικός, στα έργα του, είναι ο τρόπος που χρησιμοποιεί δυνατές, μικρές μάζες χρωμάτων σε οριζόντιους και κάθετους σχηματισμούς, απλώνοντάς τες στον καμβά του με πυκνότητα. Η αλληλεπίδραση των στοιχείων αυτών, τα μεταμορφώνει σε τρισδιάστατες εικόνες απαράμιλλης ομορφιάς και σε αφηγήσεις που μένουν ανεξίτηλες στην μνήμη του θεατή.

Τα χρώματα στα έργα του Κέντρου έχουν μία πρωτόφαντη αγνότητα και σημασία. Παρ’όλη την πλούσια δύναμή τους - καθώς τα κατασκευάζει μόνος του - παραμένουν πάντα σε μία ισορροπημένη αρμονία. Στη διαδικασία της ζωγραφικής του Κέντρου, τα χρώματα χτίζουν σταδιακά τις φόρμες και μεταμορφώνονται, καθώς τα αντικρίζουμε, σε μορφές, σε φιγούρες, σε ιστορίες.
> Αποθήκευση κειμένου

> Μεγέθυνση Τίτλος Έργου: Τhai Monks
  Διαστάσεις: 108cm X 155cm
  Τεχνική: Λάδι σε καμβά

"Κάθε ταξίδι ξεκινά με μία επιθυμία να ανακαλύψει κανείς κάτι καινούριο. Ο Καλλιτέχνης ανακαλύπτει νέα έθιμα, χρώματα, σχήματα και νεές γραμμές χαρακτηριστικές διαφορετικών πολιτισμών. Ολα αυτα τα στοιχεία αποκαλύπτονται στον ταξιδιώτη. Τον διεγείρουν πνευματικά και αποτυπώνονται στο μυαλό του.

Το δεδομένο, στη δημιουργική διαδικασία, που μπορεί να βρίσκεται μόνο σε μια φευγαλέα εικόνα του μυαλού ή σε μία στιγμιαία διάθεση, προηγείται του πρώτου σκίτσου. Με την επιστροφή του καλλιτέχνη στη μοναξιά του ατελιέ, η αρχική έμπνευσή του εξελίσσεται σε ένα αρχικό, αυθόρμητο σκίτσο που τον φέρνει πιο κοντά στο λαβύρινθο της μνήμης. Εκεί, όπου η δημιουργικότητα του αναπτύσσεται και αναμένει να απελευθερωθεί, εκεί που ξεκινά η αναζήτηση για την ολοκλήρωση.

Το πρώτο άγγιγμα στο γυμνό μουσαμά με μία σπάτουλα που τοποθετεί χρώμα, λαδομπογιά, καμωμένη, όπως στο παρελθόν, με το χέρι. Η προετοιμασία περιλαμβάνει το τρίψιμο της σκόνης και τη μίξη με διαφορετικά λάδια και άλλες ουσίες, με τις οποίες ο καλλιτέχνης επιτυγχάνει την επιθυμιτή υφή και ρευστότητα.

Αυτό το πρώτο άγγιγμα χρήζει περαιτέρω εξέλιξης. Ετσι, νέα αποτυπώματα χρωμάτων, νέες γραμμές και τετράγωνα σχηματίζονται. Μετά ξεκινά ο μακρύς διάλογος των χρωμάτων, ένας διάλογος που απαιτεί την προετοιμασία νέων χρωμάτων, τα οποία αποκτούν τη θέση τους πάνω στον μουσαμά που δεν είναι πια γυμνός. Αυτά τα αποτυπώματα ζωγραφικής με τη σειρά τους διαφοροποιούν το ένα το άλλο στέλνοντας μηνύματα και χτίζοντας μία εικόνα.

Το μάτι, ψάχνοντας μέσα στην υπολειπόμενη άδεια επιφάνεια, συνεχίζει να αναρωτιέται. Ο νους πρέπει να δώσει τις απαντήσεις, τις οποίες το χέρι πρέπει να μεταφέρει στο μουσαμά μέχρι τη στιγμή όπου η ίδια η συνέχεια είναι αμφίβολη και το χέρι διστάζει να προχωρήσει. Η ανησυχία οτι ό,τι έχει επιτευχθεί μπορεί να καταστραφεί διέπει και κυριεύει το νου. Η διαδικασία του χρωματισμού γίνεται αργή και παθητική, συνεχίζοντας σχεδόν αποκλειστικά στο νου με λιγότερα ή έστω κανένα αποτύπωμα περαιτέρω. Σε αυτό το σημείο ξέρεις πότε να εγκαταλείψεις τα εργαλεία σου.

Στη συλλογή των έργων που παρουσιάζονται στην γκαλερί ARTZONE42, το τοπίο δεν στερείται της ανθρώπινης παρουσίας. Οι οριζόντιες γραμμές διακόπτονται από κάθετες ανθρώπινες φιγούρες που αποκτούν ζωή μέσα από τις μεταμορφώσεις των χρωμάτων. Αυτές οι φιγούρες συναναστρέφονται τόσο σε ένα εσωτερικό κόσμο όσο και με ένα εξωτερικό κόσμο, λέγοντας « Είμασταν εκεί. Είμαστε εδώ. Υπάρχουμε και θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε".
Απόστολος Κέντρος
> Πληροφορίες για τον καλλιτέχνη (.doc)  
> Αποθήκευση κειμένου (.doc)  







Τίτλος Έργου: Tamagawa

Διαστάσεις: 99cm X 151cm
Τεχνική/ υλικά: Λάδι σε καμβά
> Μεγέθυνση







Λεπτομέρεια από το έργο Sheck’O

Τεχνική/ υλικά: Λάδι σε καμβά
> Μεγέθυνση







Τίτλος Έργου: Ιn front of a mirror

Διαστάσεις: 142cm X 92cm
Τεχνική/ υλικά: Λάδι σε καμβά
> Μεγέθυνση